ذهن زیبا

ذهن زیبا
فقط برای امروز به چیزهای نیک می اندیشم.
فقط برای امروز در مورد نیکی ها و خوبی ها صحبت می کنم.
فقط برای امروز به نیکی و مهربانی با همگان رفتار میکنم.
فقط برای امروز از هرکس و هرچیز قدردان و سپاس گزار هستم.
فقط امروز به لذت بردن و احساس شادی از زندگی می پردازم.
__________________________________
کانال تلگرام ملی ذهن زیبا : @zehnezibagroup
کانال تلگرام گیلان : @happyding
اینستاگرام : zehnezibagroup

کتاب معجزه شکرگزاری – روز پنجم

شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۰۱:۴۸ ب.ظ


کتاب معجزه شکرگزاری
نوشته «راندا برن»
مترجم: وامق عسکری
ویراستار: «غلامحسین سالمی»
نشر صدای معاصر



روز پنجم :
ثروت، پاداش شکرگزاری

شکرگزاری ثروت است و شکایت، فقر.
کریستین ساینس هیمنال

اگر در زندگیِ شما کمبود پول وجود دارد، دقت کنید که نگرانی و حسادت، رشک و ناامیدی، دلسردی، شک و ترس دربارهٔ پول، هیچ‌گاه برای شما پول بیشتر نمی‌آورد زیرا این احساسات از کمبود حس قدرشناسی برای پولی ناشی می‌شود که اکنون دارید. شکایت کردن راجع به پول، بحث کردن دربارهٔ پول، سرخورده شدن در ارتباط با پول، نق زدن دربارهٔ قیمت چیزی نشانه‌های شکرگزاری نیست، بنابراین وضعیت پولی در زندگیِ شما نه تنها بهتر نخواهد شد، بلکه بدتر هم می‌شود.

فرقی نمی‌کند که موقعیت فعلیِ شما چه باشد، اندیشیدن به اینکه شما پول کافی ندارید، در واقع نتیجهٔ نبودِ قدرشناسی نسبت به پولی است که در حال حاضر دارید. شما می‌بایست موقعیت فعلیِ خود را فراموش کنید و در عوض نسبت به پولی که الان دارید احساس شادی و شادمانی داشته باشید. بدین صورت پول شما به صورت، خارق‌العاده‌ای افزایش خواهد یافت.

«هر کس برای پولی که به او داده شده است احساس شکرگزاری داشته باشد، به او بیشتر داده خواهد شد. هرکس که شکرگزار پولی نباشد که اکنون به او داده شده است، آنچه را که امروز دارد و پیش‌تر به او داده شده نیز از او باز پس گرفته خواهد شد.»

شکرگزاری آن هم زمانی که پول کمی دارید، برای برخی افراد احساس چالش برانگیزی است، ولی هنگامی که متوجه شوید تا زمانی که شکرگزار نباشید، هیچ تغییری پدید نمی‌آید، به شکرگزار بودن متقاعد خواهید شد.
برای افراد زیادی، پول مسئله‌ای فریبنده است. به ویژه وقتی که پول کافی ندارند، بنابراین، دو گام برای رسیدن به پول مورد نیاز وجود دارد. بسیار مهم است که شما تمرین را با دقت در ابتدای روز مطالعه کنید، چراکه می‌باید تمرین پول را در طول روز اجرا کرد.

چند لحظه بنشینید و به دوران کودکیِ خود بیندیشید، در آن دوران شما پولی نداشتید. هر چیزی را به یاد می‌آورید که پول آن برای شما پرداخت شده بود، با تمام وجودتان احساس شکرگزاری کنید.کلمهٔ سپاسگزارم را بر زبان بیاورید.
– آیا همیشه غذای کافی برای خوردن داشتید؟
– آیا در خانه زندگی می‌کردید؟
– آیا طیِ چند سال تحت تعلیم و تربیت بودید؟
– هر روز چگونه به مدرسه می‌رفتید؟ کتاب‌های مدرسه را داشتید؟ تغذیهٔ مناسب داشتید؟ آیا چیزهای لازم را برای تحصیل داشتید؟
– آیا در دوران کودکی به تعطیلات می‌رفتید؟
– جذاب‌ترین هدیهٔ تولدی که در دوران کودکی گرفتید چه چیزی بود؟
– آیا دوچرخه، اسباب بازی یا حیوانات خانگی داشتید؟
– آیا وقتی که به سرعت در حال رشد بودید در تمام مراحل رشد، لباس مناسب داشتید؟
– آیا به سینما می‌رفتید؟ ورزش می‌کردید؟ آیا می‌توانستید سرگرمی‌هاتان را دنبال کنید؟
– آیا به هنگام بیماری، به دکتر می‌رفتید و می‌توانستید داروهاتان را تهیه کنید؟
– آیا به دندانپزشکی می‌رفتید؟
– آیا اشیاء مورد نیاز روزانه‌تان را مثل مسواک، خمیردندان، صابون، یا شامپو داشتید؟
– آیا با ماشین به مسافرت می‌رفتید؟
– آیا تلویزیون تماشا می‌کردید؟ می‌توانستید تلفن بزنید؟ می‌توانستید چراغ و لوازم برقی داشته باشید یا آب مصرف کنید؟

تمام این لوازم مستلزم صرف هزینه است و شما بسیاری از آن‌ها را داشتید، بی آنکه پولی بپردازید! وقتی به خاطرات کودکی یا نوجوانیتان مراجعه می‌کنید، در می‌یابید که چه لوازم و امکانات گران‌قیمتی داشتید. برای هر مورد از این امکانات با تمام وجود شاکر باشید. چرا که وقتی خالصانه نسبت به داشته‌هاتان در گذشته احساس شکر دارید، پول و داراییِ شما به صورت معجزه‌آسا افزایش می‌یابد. این افزایش با قانون جهانی تضمین شده است.

در ادامهٔ تمرین، یک قبض یا یک صورتحساب کم مبلغ را بردارید و بر روی آن یک یادداشت بگذارید:
برای تمام پولی که در طول زندگی‌ام به من داده شده است، سپاسگزارم.

قبض کم مبلغ را توی کیف پول یا جیبتان بگذارید. دست کم یک بار صبح و یک بار بعدازظهر، آن را بیرون بیاورید و در دستتان بگیرید. جمله‌هایی را که نوشته‌اید بخوانید و برای پول فراوانی که درزندگی به شما داده شده احساس شکرگزاریِ بسیاری داشته باشید. هر چقدر این حس شما خالصانه‌تر باشد، تغییرات معجزه‌آسا در مسائل پولیِ زندگیِ شما با شتاب به وقوع می‌پیوندد.

شما هیچ‌گاه نخواهید فهمید چه زمانی پولتان افزایش می‌یابد ولی خواهید دید که شرایط به گونه‌ای پیش خواهد رفت که پولتان فزونی می‌گیرد. پولی را به دست خواهید آورد که نخواهید فهمید چگونه به شما می‌رسد، به صورت غیرمنتظره چکی به دست شما می‌رسد، تخفیف شامل حالتان می‌شود، لوازمی به دستتان می‌رسد که باید برایشان پول می‌پرداختید.
بعد از امروز، قبض یا صورتحساب‌تان را در محلی بگذارید که هر روز آن را ببینید و برای پول فراوانی که به شما داده شده، سپاسگزار باشید. هیچ‌گاه فراموش نکنید، هر چه قدر بیشتر به قبضتان نگاه کنید و برای پول زیادی که به شما داده شده سپاسگزار باشید، معجزهٔ بیشتری در زندگی‌تان پدیدار خواهد شد. فراوانیِ شکر نسبت به پول، پول فراوانی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

اگر شما در موقعیتی قرار می‌گیرید که می‌خواهید نسبت به چیزی که به پول مربوط است اعتراض کنید، چه اعتراض زبانی باشد یا اعتراض فکری، آن‌گاه از خودتان بپرسید: آیا می‌خواهم و آمادگیِ آن را دارم که هزینهٔ این اعتراض را هم بپردازم؟ چرا که همین یک اعتراض جریان پولی را کُند یا متوقف می‌کند.

از امروز به بعد، به خودتان قول دهید که هرگاه پولی به دستتان می‌رسد، حتی اگر حقوق و در ازای کارتان باشد یا تخفیف یا بازپرداخت پول یا چیزی که کسی به شما می‌دهد و بابتش پولی خرج شده، احساس شکرگزاری داشته باشید. هر کدام از این موارد یعنی که شما پولی دریافت کرده‌اید، هرکدام از این موارد به شما این فرصت را می‌دهد که نیروی شکرگزاری را برای افزایش پولتان به کار گیرید و بیشتر برای پولی که دریافت می‌کنید سپاسگزار شوید.

تمرین شماره ۵
ثروت، پاداش شکرگزاری
۱- گام‌های یک تا سه را از تمرین شمارهٔ یک تکرار کنید، موهبت‌های خود را بشمارید: لیستی بنویسید از ده موهبتی که دارید و پس از خواندن هرکدام از این موهبت‌ها علت قدرشناسیتان را نسبت به آن بنویسید، سپس لیست را بازخوانی کنید و برای هر موهبت سه بار بگویید سپاسگزارم و احساس قدرشناسی داشته باشید.
۲- بنشینید و چند دقیقه به دوران کودکیتان فکر کنید و به آن چیزهایی بیندیشید که در آن دوران برای شما بدون پرداخت هزینه مهیا شده بود.
۳- وقتی یک خاطره را به یاد می‌آورید که در آن پولی برای شما خرج شده است، واژهٔ سپاسگزارم را از صمیم قلب بگویید.
۴- یک قبض کم مبلغ را بردارید و روی آن یک یادداشت بچسبانید که در آن یادداشت با حروف بزرگ نوشته‌اید: برای پولی که در تمام زندگی به من داده شده است، سپاسگزارم!
۵- امروز قبضتان را با خودتان حمل کنید، و دست کم یک بار صبح و یک بار بعد از ظهر، یا به هر تعداد بار که می‌خواهید، قبضتان را در دست بگیرید و آن را بخوانید و به شدت برای پول فراوانی که به شما داده شده است، احساس شکر و سپاسگزاری کنید.
۶- از امروز به بعد قبضتان را در جایی پیش چشم بگذارید که هر روز آن را ببینید و پیوسته شکرگزار بودنتان را نسبت به پول زیادی که به شما داده شده، یادآوری کند.
۷- پیش از آنکه به خواب بروید، افکارتان را متمرکز کنید و کلمهٔ سپاسگزارم را برای بهترین اتفاقاتی که در طول روز برای شما رُخ داده بر زبان بیاورید.


منبع : سایت یک پزشک

http://1pezeshk.com


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی