ذهن زیبا

ذهن زیبا
فقط برای امروز به چیزهای نیک می اندیشم.
فقط برای امروز در مورد نیکی ها و خوبی ها صحبت می کنم.
فقط برای امروز به نیکی و مهربانی با همگان رفتار میکنم.
فقط برای امروز از هرکس و هرچیز قدردان و سپاس گزار هستم.
فقط امروز به لذت بردن و احساس شادی از زندگی می پردازم.
__________________________________
کانال تلگرام ملی ذهن زیبا : @zehnezibagroup
کانال تلگرام گیلان : @happyding
اینستاگرام : zehnezibagroup

کتاب معجزه شکرگزاری – روز دوم

شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۰۱:۲۱ ب.ظ


کتاب معجزه شکرگزاری
نوشته «راندا برن»
مترجم: وامق عسکری
ویراستار: «غلامحسین سالمی»
نشر صدای معاصر



روز دوم :
فکر سازنده
به دقت به موهبت‌هایی اندیشه کن که در حال حاضر داری و هر فردی هم مقدار بسیار زیادی از آنها را دارد و هرگز درباره‌ی بدشانسی‌هایی میندیش که در زندگیِ همه کس یافت می‌شود.
چارلز دیکنز (۱۸۱۲-۱۸۷۰) – نویسنده


در ابتدای کار با این تمرین‌ها باید چند روز اول را به صورت پشت سر هم برای بدل شدن قدرشناسی به یک عادت تمرکز کنید. هر چیزی که شما را نسبت به قدرشناس بودن تشویق و ترغیب می‌کند، به شما یاری می‌دهد تا زندگی‌تان را به طلا تبدیل کنید و این به درستی همان چیزی است که این تمرین شما را برای آن آماده می‌کند.

لی براور، تمرین قدرشناسی را در فیلم و کتاب راز ارایه کرده است. آنجاکه او درباره‌ی آن پسر مُردنی می‌گوید که پدرش از نیروی قدرشناسی و شکرگزاری برای بهبودیِ پسرش استفاده کرد و پسر سلامتیِ خود را بازیافت. از آن موقع تمرین قدرشناسی برای بسیاری به عنوان عامل موفقیت به حساب آمده که از آن برای دستیابی به پول و شفا و شادمانی استفاده کرده‌اند.

ابتدا یکی از موفقیت‌های خود را به یاد آورید و راهکارهای رسیدن به آن را در ذهن‌تان مرور کنید و از این که به آن دست یافته‌اید، شکر خداوند را به جای آورید و سپاسگزار باشید.

سپس هدف دیگری را در ذهن خود متمرکز کنید و به بررسیِ راهکارهای دستیابی به آن بپردازید.

امشب وقتی برای خوابیدن به بستر می‌روید، افکارتان را متمرکز کنید آنگاه به مرور تمام اتفاق‌های خوشایندی که در طول آن روز برای‌تان رُخ داده بپردازید. به مرور کلمه‌ی سپاسگزارم را به یاد‌آورید. سپس چشم‌هاتان را ببندید و بخوابید. کار تمام است!

در ۲۶ شب آینده نیز این کار را تکرار کنید. پیش از به خواب رفتن، به اتفاق‌های خوشایندی که در طول روز برای شما رخ داده بیندیشید و بهترین اتفاقی را که برای شما افتاده برگزینید. در حالی که افکارتان را متمرکز کرده‌اید، تا آنجاکه می‌توانید قدرشناس باشید و بعد کلمه‌ی سپاسگزارم را بر زبان بیاورید.
این تمرین ساده به نظر می‌رسد ولی در حین اجرای آن، درمی‌یابید که اتفاق‌های خوشایندی در زندگیِ شما رُخ می‌دهد.

هنگامی که در جستجوی بهترین چیزی هستید که برای‌تان اتفاق افتاده، تمام رخدادهای خوشایندی را که آن روز برای‌تان پیش آمده مرورکنید و در روند فرایند جستجو و انتخاب بهترین رویداد روزانه، قدرشناس آنها خواهیدشد. به این صورت شما هر شب درحالی که احساس شاکربودن دارید می‌خوابید و برمی‌خیزید.
شمارش مواهب‌تان یکی از تمرین‌هایی‌ست که این اطمینان خاطر را به شما می‌بخشد تا روزتان را با شکرگزاری آغاز ‌کنید و با شکرگزاری به پایان برسانید. در حقیقت آنها به قدری توانمند هستند که زندگیِ شما را در چند ماه تغییر می‌دهند. اما این کتاب بر آن است که زندگی‌تان را در اثر وفور شکرگزاری و تمرین‌های آن هرچه سریع‌تر دیگرگون کنید. زیرا شکرگزاری مانند یک آهن‌رباست و چیزهای بیشتری را برای شکرگزار بودن جذب می‌کند. تمرکز بر قدرشناسی در مدت ۲۸ روز باعث تمرکز و افزایش نیروی شکرگزاری می‌شود. هنگامی که شما به قدرت جاذب شکرگزاری مجهز هستید، هر چیزی را که دوست دارید و می‌خواهید مانند آهن‌ربا به سمت خود جذب خواهید کرد!

یادآوری
تمرین فردا را امروز بخوانید چراکه لازم است پیش از آغاز تمرین فردا چند عکس گردآورید.

تمرین شماره ۲
فکر سازنده
۱- گام‌های یک تا سه را در تمرین شماره‌ی یک تکرار کنید. موهبت‌های خود را بشمارید. لیستی بنویسید از ده موهبتی که به شما ارزانی شده و در پایان هر مورد سه بار کلمه‌ی سپاسگزارم را بگویید و تا آنجا که می‌توانید حس سپاسگزاری داشته باشید.
۲- امشب پیش از آنکه بخوابید، افکارتان را متمرکز کنید و به بهترین اتفاقی بیندیشید که در طول این روز برای‌تان رُخ داده است.
۴- در قبال بهترین اتفاقی که آن روز برای شما افتاده است کلمه‌ی سپاسگزارم را بیان کنید.
۵- این تمرین را در ۲۶ شب آینده نیز تکرار کنید.
۶- تمرینِ فردا را امروز بخوانید.



منبع : سایت یک پزشک

http://1pezeshk.com


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی